Fastep to nowy Polski serwis sprzedażowy. Jak pandemia drastycznie zmieniła całą strukturę kanałów sprzedaży detalicznej?

Fastep jest nowym serwisem sprzedażowym, który oferuje outsourcing usług logistycznych – fullfilment.

Obok tradycyjnego kanału hurtowego, część przepływu towarów przejęła platforma sprzedażowa, która aktywnie rozwija biznes b2b.

“Zakłócenia w dostawach z zagranicy, terminy dostaw, zamknięcia całych linii biznesowych – z powodu pandemii małe hurtownie nie są już w stanie w 100% sprostać wymaganiom biznesowym.

Przedsiębiorcy musieli więc poszukać alternatywy dla tego dotychczas dostępnego kanału zakupowego. W takich okolicznościach, kiedy konkretny produkt lub sprzęt jest potrzebny do kontynuowania działalności, przedsiębiorca często wybiera najbardziej przystępny i najłatwiejszy sposób zamówienia, w czym pomaga Fastep.” – cytując przedstawiciela innowacyjnego polskiego rynku.

Przedsiębiorcy stopniowo zaczęli zwiększać zakupy na platformach sprzedażowych, ponieważ e-marketplace’y zaoferowały nowy poziom usług w segmencie b2b.

Równocześnie z rozszerzaniem możliwości dla kupujących – osób prawnych – marketplace’y aktywnie wspierają dostawców. W ciągu ostatniego roku, procesy dla sprzedawców, aby wejść na e-marketplace zostały znacznie uproszczone. Wiodący gracze skrócili czas rozpatrywania wniosków, a większość procesów stała się w pełni cyfrowa.

Przed pandemią, aby rozpocząć współpracę z marketplace e-commerce, należało najpierw sprowadzić towar do magazynu marketplace. W obliczu mnogości zamówień wiodące marketplace’y umożliwiły również sprzedaż z własnego magazynu dostawcy.

“Ogólnie rzecz biorąc, dostęp do szerokiej publiczności konsumenckiej jest dodatkową korzyścią dla dostawców hurtowych. Umieszczając towary na tym samym rynku, wielu producentów, importerów i dystrybutorów zaczęło rozwijać własny biznes b2c, stopniowo przekształcając się w firmy hurtowe i detaliczne.” – informuje rzecznik prasowy Fastep.

Platforma sprzedażowa posiada szeroki wachlarz możliwości: wyświetla aktualne ceny i dostępne ilości produktów, umożliwia organizowanie przetargów i promocji, generuje dowody dostawy i przesyła je do systemu księgowego podczas procesu zamówienia. 

“W tej chwili dwie trzecie Polaków kupuje coś w zagranicznych sklepach internetowych, przy czym 90 proc. tych zakupów pochodzi z Chin. Jesteśmy pewni, że rynek transgranicznych zakupów online będzie się rozwijał.” – mówi rzecznik Fastep.

W takich warunkach, stale poprawiające się warunki pracy i aktywny rozwój usług dla firm na niemiecki odpowiednik allegro sprawił, że elektroniczne platformy handlowe stały się już nowym kanałem sprzedaży hurtowej.

 

(Przeczytano 81 razy, 1 wyświetleń dzisiaj)

O autorze

Scroll to Top