Katalog reklamowy może być materiałem, który przyniesie naszej firmie wiele korzyści. Dzięki niemu nie tylko mamy szansę zdobyć nowych klientów, ale również umocnić pozytywny wizerunek firmy.

By jednak tak było i katalog dobrze spełnił swoją funkcję należy go odpowiednio przygotować. Dobry grafik może nam podpowiedzieć ciekawe rozwiązania i przede wszystkim zadbać, by katalog był spójny z wizerunkiem firmy.

Wysoka jakość treści

Materiały, które umieścimy w katalogu muszą być ciekawe i atrakcyjne dla odbiorców branży, w której działa nasza firma. Jeśli przygotowujemy katalog ofertowy, postarajmy się, by przy prezentowanych produktach znalazł się krótki opis, który będzie nie tylko zawierał informacje techniczne, ale też podkreśli ich wyjątkowość.

Pamiętajmy też, by opisy nie były zbyt długie, ale też pilnujmy, by nie zabrakło w nich żadnych podstawowych informacji o danym produkcie. Opisy powinny być, oczywiście, opatrzone zdjęciem. Zwróćmy koniecznie uwagę, by było ono wysokiej jakości.

Przejrzystość

Nawet jednak najciekawsze treści i najpiękniejsze zdjęcia nie przyciągną uwagi odbiorcy jeśli cały katalog nie będzie przejrzysty. To bowiem jedna z jego najważniejszych cech, która może przesądzić o tym, jak postrzegana będzie nasza firmy i czy wzbudzimy zainteresowanie wśród odbiorców katalogu, a wśród nich być może przyszłych klientów. Zwróćmy więc uwagę, by zdjęcia produktów były odpowiedniej wielkości, a użyta czcionka była czytelna.

Estetyka

Już sama przejrzystość katalogu gwarantuje nam pewną jego jakość estetyczną. Większość z nas jest wzrokowcami i jak dowodzą naukowcy pierwsze wrażenie jest w wielu przypadkach kluczowe. Tak może się też zdarzyć w przypadku firmowego katalogu.

Najlepiej więc, by jego okładka była na tyle atrakcyjna, by osoba, która go otrzyma miała ochotę natychmiast sprawdzić, co on zawiera. Nie zapominajmy jednak, że katalog ma być materiałem reklamowym i w związku z tym na okładce nie powinno zabraknąć logotypu firmy.

Jakość materiałów i druku

O atrakcyjności katalogu może jednak przesądzić również jego wykonanie. Powinno ono zatem być najwyższej jakości, i to zarówno pod względem papieru, jak i rodzaju wykończenia. Znacznie trwalsze i zarazem godne polecenia są katalogi szyte.

Zlecając je dobrej drukarni (np. internetowej, która dodatkowo gwarantuje krótki czas realizacji zamówienia) możemy wybierać spośród różnych rodzajów papierów, matowych i błyszczących o różnej gramaturze. Okładkę możemy natomiast wykończyć folią, znów wybierając matową lub błyszczącą, dzięki której katalog będzie się prezentował jeszcze bardziej elegancko.

 

 


 

.

(Przeczytano 420 razy, 1 wyświetleń dzisiaj)
Wojciech Wesołowski
Marketing internetowy to moja pasja. Udało mi się przemienić pasję na zawód. I od paru lat eMarketingiem zajmuję się pełno-etatowo. Prowadzę kilka projektów : Podcast eMarketing przy Kawie, Blog WojciechWesolowski.pl , Aplikację TopNetWork.pl. Jestem założycielem kilku grup marketingowych gdzie w praktyce dzielę się swoją wiedzą .