Internet daje ogromne możliwości, jeżeli chodzi o prowadzenie i reklamowanie swojej działalności. Wystarczy nieco kreatywności, żeby dotrzeć do sporej grupy odbiorców, a tym samym, pozyskać nowych klientów. Jakie działania warto podjąć?

Media społecznościowe

Jeszcze parę lat temu nikt nie sądził, że media społecznościowe będą pełniły tak ogromną rolę w życiu codziennym. Obecnie trudno znaleźć osobę, która nie byłaby aktywna na chociaż jednym z najpopularniejszych portali. To z kolei daje ogromne pole do popisu przedsiębiorcom. Zacznij od założenia firmowych kont na najpopularniejszych platformach. Bądź też na bieżąco z profilami innych marek ze swojej branży. Analiza cudzych sukcesów i błędów pomoże Ci uniknąć wpadek projektując komunikację z własnymi klientami.

Warto zaznaczyć, że aktywność w mediach społecznościowych może nie być wystarczająco. Ze względu na sporą konkurencję, większość firm korzysta z możliwości wykupowania dodatkowych reklam. Zaawansowane narzędzia największych portali pozwalają na szczegółowe określenie profilu osób, do jakich chcesz dotrzeć. Dzięki temu Twoje reklamy wyświetlą się dokładnie użytkownikom, którzy mają największy potencjał, żeby zostać klientami Twojej firmy.

Stały kontakt

Najważniejszym elementem promocji swojej marki jest stały kontakt z odbiorcami. Musisz trzymać rękę na pulsie, ponieważ w przeciwnym razie nie uda Ci się przyciągnąć i utrzymać uwagi. Nowoczesny smartfon np. LG G7 to podstawa! Dzięki niemu będziesz mógł na bieżąco odpowiadać na maile czy komentarze, a także dodawać treści na swoje kanały. Pamiętaj, konkurencja nie śpi!

Ambasadorzy marki

Nawiązanie współpracy reklamowej z rozpoznawalnymi osobami to doskonały sposób, żeby zainteresować swoim biznesem nowych klientów. Większość film nie ma jednak budżetu na zatrudnianie pierwszoligowych gwiazd. Nic nie szkodzi, ponieważ pogoń za jak najlepszymi statystykami zaczyna ustępować miejsca trendowi na zatrudnianie influencerów z mniejszymi zasięgami. Czemu? Po pierwsze, takie osoby reklamują mniej rzeczy, co sprawia, że Twoja marka będzie u nich lepiej widoczna i nie przepadnie w gąszczu innych sponsorów. Po drugie, mniejsi influencerzy mają bliższy kontakt ze swoimi odbiorcami, a co za tym idzie, potrafią na nich lepiej wpłynąć. Spróbuj znaleźć w internecie osoby, które swoim wizerunkiem i promowanymi wartościami pasują do wizji Twojej marki. Następnie zaproponuj im współpracę atrakcyjną dla obydwu stron.

Newsletter

Newsletter, czyli email marketing, to świetny sposób, żeby podtrzymać relację z osobami, które wyraziły zainteresowanie Twoją marką. Dzięki temu narzędziu możesz na bieżąco informować o swoich działaniach. Uważaj jednak, żeby te wiadomości nie przeobraziły się w najzwyklejsze treści reklamowe, ponieważ jest to prosta droga to stracenia odbiorców. Newsletter powinien mieć w sobie wartość dodaną. Co to oznacza? Osoby, które wyraziły chęć nawiązania bliższej relacji z Twoją marką, trzeba wynagrodzić za pomocą unikatowych treści czy pierwszeństwa w dowiadywaniu się promocjach.

(Przeczytano 107 razy, 1 wyświetleń dzisiaj)
Wojciech Wesołowski
Marketing internetowy to moja pasja. Udało mi się przemienić pasję na zawód. I od paru lat eMarketingiem zajmuję się pełno-etatowo. Prowadzę kilka projektów : Podcast eMarketing przy Kawie, Blog WojciechWesolowski.pl , Aplikację TopNetWork.pl. Jestem założycielem kilku grup marketingowych gdzie w praktyce dzielę się swoją wiedzą .