Założenie sklepu internetowego stawia nas dopiero na początku drogi. Aby dobrze funkcjonował i przynosił zyski, działalność musimy prowadzić na więcej niż jednej płaszczyźnie. O co musimy zadbać prowadząc sklep internetowy? Jak odnieść sukces w segmencie e-commerce? Sprawdźmy.

Zadbaj o ruch

Bez klientów ani rusz. Nie inaczej jest przy sklepie online. Jeśli nie znajdzie się w nim wystarczająca ilość internautów, to szanse na sprzedaż znacznie maleją. Dlatego pierwszą kwestią, na jaką powinien zastanowić się właściciel e-commerce to, to w jaki sposób ma zamiar generować ruch na witrynie. Zaleca się, aby źródeł było jak najwięcej. Dzięki temu sklep online będzie cechował się stabilniejszym obrotem i większą rentownością.

Zachęć klientów do zakupu

Gdy już klienci znajdą się na Twojej stronie, musimy zachęcić ich do zrobienia zakupów. Do tego przybliży ich szereg czynników. Przede wszystkim zadaj o to, aby witryna sklepu była przyjemna i czytelna. Zaprojektuj ją w taki sposób, aby internauta szybko mógł się na niej odnaleźć.

Zastanów się nad zainstalowaniem wyszukiwarki produktów. Zadbaj o estetyczny layout, który będzie nawiązywał do branży, a jednocześnie wyróżniał się czymś szczególnym tylko dla Twojej marki. Nie zapomnij również o dokładnym przemyśleniu procesu zakupowego. Ułatw go klientowi, gdyż jeśli napotka on trudności, szybko może porzucić swój „koszyk”.

Lojalni klienci, zaufanie, feedback

Popularne sklepy internetowe umożliwiają komentowanie internautom dostępnych produktów po dokonaniu zakupów. Pozwala to innym użytkownikom na zweryfikowanie ich jakości. Zainstalowanie systemu komentarzy pozwoli Ci budować wiarygodność do Twojej marki. Z pomocą przyjdą tutaj też kanały social media. Pytaj się klientów o sugestie, odpowiadaj na ich wątpliwości.

Nie zapomnij również o docenianiu stałych klientów. Dobrym pomysłem jest wdrożenie programu lojalnościowego lub też zniżek dla tych, którzy subskrybują Twoje kanały lub znajdują się na liście mailingowej.

Dobre prowadzenie sklepu internetowego to również szybkie dostawy. Zadbaj o to, aby Twoi klienci byli zadowoleni również w tej kwestii.

 


(Przeczytano 777 razy, 2 wyświetleń dzisiaj)
Wojciech Wesołowski
Marketing internetowy to moja pasja. Udało mi się przemienić pasję na zawód. I od paru lat eMarketingiem zajmuję się pełno-etatowo. Prowadzę kilka projektów : Podcast eMarketing przy Kawie, Blog WojciechWesolowski.pl , Aplikację TopNetWork.pl. Jestem założycielem kilku grup marketingowych gdzie w praktyce dzielę się swoją wiedzą .