Remarketing dynamiczny na Facebooku

Facebook jest popularnym i polecanym narzędziem budowania wizerunku marki, ale również sprzedażowym. Odpowiednio przeprowadzona kampania na Facebooku pozwala skutecznie zwiększyć sprzedaż i dotrzeć do klientów realnie zainteresowanych zakupem oferowanych towarów. Aby osiągnąć ten cel, warto wykorzystać facebookowy remarketing dynamiczny. Na czym konkretnie polega? W jaki sposób go uruchomić? Podpowiadamy w poniższym tekście.

  1. Czym jest remarketing dynamiczny?
  2. Jak uruchomić kampanię remarketingu dynamicznego?

Czym jest remarketing dynamiczny?

Remarketing dynamiczny jest rodzajem reklamy, w której userowi wyświetlają się określone produkty, z którymi wszedł wcześniej w interakcje na stronie sklepu internetowego. W zależności od ustawień kampanii, mogą to być np. towary wrzucone do koszyka, który został później porzucony.

Ten rodzaj działań reklamowych jest zautomatyzowany i spersonalizowany. Nie wymaga konieczności ręcznego tworzenia zestawów reklam tekstowych czy graficznych. Równie niewiele czasu należy poświęcić na samo ustawienie kampanii. Doświadczona w tym zakresie osoba, znająca możliwości systemu, jest w stanie sprawnie ustawić kampanię nawet na kilka tysięcy produktów w wyjątkowo krótkim czasie.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Poznaj remarketing dynamiczny facebook według Harbingers.

Jak uruchomić kampanię remarketingu dynamicznego?

Aby rozpocząć wspomniane działania, konieczne jest poprawne wdrożenie podstawowego kodu piksela i zdarzeń w e-sklepie.  Do zdarzeń, które musi rejestrować piksel, należą: zdarzenie rejestrowane po kliknięciu „Dodaj do koszyka” (AddToCart), zakończenie procesu zakupowego (Purchase) oraz rejestrowanie stron produktowych odwiedzanych przez użytkownika (ViewContent). Ponadto piksel powinien również monitorować takie zmienne, jak m.in. waluta, wartość zamówienia lub cena artykułu, czy też identyfikator produktu.

Ponadto ważne jest stworzenie katalogu produktów, zawierającego informacje na temat bieżącego asortymentu, takie jak m.in. opisy i ceny towarów, ich zdjęcia itp. Co istotne, katalog ów powinien być regularnie aktualizowany, aby zawarte w nim informacje na temat produktów były identyczne z tymi ze sklepu.

Jeśli wystąpi rozbieżność pomiędzy plikiem a zawartością sklepu, produkt zostanie odrzucony. Dlatego też najlepiej jest link do katalogu zamieścić na serwerze, a następnie wybrać funkcję automatycznego przesyłania plików, np. raz dziennie lub też co godzinę. Odwiedź blog PPC Harbingers i poznaj więcej ciekawych porad na temat kampanii płatnych.

 

(Przeczytano 173 razy, 1 wyświetleń dzisiaj)

O autorze

Scroll to Top