Jako sprzedawca e-commerce wiesz, że klienci zwracają produkty. To tylko fakt z życia przedsiębiorcy, ale czy wiesz, że prawie połowa z nich dokonuje zwrotów, ponieważ produkt, który do nich dotarł, nie był zgodny z podanym przez Ciebie opisem? System PIM to szansa na ulepszenie takiego stanu rzeczy.

Jako sprzedawca e-commerce wiesz, że klienci zwracają produkty. To tylko fakt z życia przedsiębiorcy, ale czy wiesz, że prawie połowa z nich dokonuje zwrotów, ponieważ produkt, który do nich dotarł, nie był zgodny z podanym przez Ciebie opisem? 

System PIM to szansa na ulepszenie takiego stanu rzeczy. Słabe zarządzanie informacjami o produkcie kosztuje Cię dużo czasu, czas więc na to, by uczynić zarządzanie informacją produktową dużo bardziej wydajne!

Co to jest system PIM?

Zarządzanie informacjami o produktach to praktyka gromadzenia, centralizacji, udoskonalania, utrzymywania i dystrybucji wszystkich informacji i danych skierowanych do konsumentów potrzebnych do skutecznego wprowadzania na rynek i sprzedaży produktów.

Jeśli nie słyszałeś o PIM, najprawdopodobniej słyszałeś o podobnej praktyce, takiej jak zarządzanie danymi podstawowymi (MDM), zarządzanie cyklem życia produktu (PLM) lub zarządzanie zasobami produktu (PRM). Chociaż nie ma znaczenia, jak to nazywa Twoja organizacja, ważne jest, aby mieć system PIM, jeśli próbujesz wejść na dzisiejszy cyfrowy rynek detaliczny.

Zarządzanie informacją produktową ma tym większe znaczenie w obliczu faktu, że firmy cyfrowe przypisują teraz, aż 200 atrybutów do każdego produktu. Zwycięzcą zostanie ten sprzedawca, który mimo tej ogromnej ilości atrybutów, nie będzie w opisach produktów kulał pod względem świeżości, unikatowości i dokładności ich wyrazu.

Jak zarządzanie informacją produktową może pomóc Twojej firmie?

Oprogramowanie PIM umożliwia sprzedawcom detalicznym ułatwienie handlu elektronicznego poprzez dostarczenie jednego źródła, z którego cały zespół może pobierać zawsze dokładne informacje o produktach i zasobach, w celu wzbogacenia i optymalizacji dystrybucji między kanałami sprzedaży i marketingu.

Oprogramowanie, znane jako system PIM może przechowywać prawie wszystkie informacje dotyczące produktu, w tym opis, ceny, konfigurację, wysyłkę, logistykę, podatki, recenzje i inne. Natomiast naprawdę dobre oprogramowanie PIM (którym warto się zainteresować, jeśli jest się przedsiębiorcom prawdziwie nastawionym na sukces w e-commerce) może pomóc Twojemu zespołowi organizować informacje o produktach w niemal nieskończonych konfiguracjach, aby zapewnić lepsze wrażenia dla sprzedawców, handlowców i klientów.

System PIM – dlaczego jeszcze go potrzebujesz? Nie ma wątpliwości, że dzisiejsi detaliści potrzebują cyfrowego sposobu na uporządkowanie informacji o swoich produktach. Wynika to z faktu, że bez niego osoby zajmujące się marketingiem, sprzedawcy i wszelkie inne osoby zaangażowane w aktualizowanie informacji o produktach skierowanych do konsumentów, będą musiały spędzać zbyt dużo czasu ręcznie aktualizując setki (lub tysiące) opisów produktów na dziesiątkach platform – mając nadzieję, że informacje w arkuszu kalkulacyjnym są w rzeczywistości aktualne.

, czasochłonne praktyki takie jak ta uniemożliwiają markom internetowym i detalistom sprostanie rosnącym wymaganiom e-commerce, podczas gdy zarządzanie informacją produktową PIM – właśnie to robi!

(Przeczytano 27 razy, 3 wyświetleń dzisiaj)
Wojciech Wesołowski
Marketing internetowy to moja pasja. Udało mi się przemienić pasję na zawód. I od paru lat eMarketingiem zajmuję się pełno-etatowo. Prowadzę kilka projektów : Podcast eMarketing przy Kawie, Blog WojciechWesolowski.pl , Aplikację TopNetWork.pl. Jestem założycielem kilku grup marketingowych gdzie w praktyce dzielę się swoją wiedzą .