Analityka internetowa (nazywana również analityką webową) to bardzo ważny proces, którego zadaniem jest analiza danych o użytkownikach Internetu, a następnie wyciąganie z nich potrzebnych wniosków i odpowiednie dobieranie / modyfikowanie działań marketingowych. Wszystko to ma prowadzić do sytuacji, w której cele biznesowe są realizowane skutecznie i szybko, a zwrot z inwestycji może zostać osiągnięty w jak najkrótszym czasie. Analityka internetowa wykorzystuje szereg narzędzi analitycznych, które powinny być tak dobrane, by móc maksymalnie wykorzystać potencjał analityki przekładając go na zwiększenie zysków firmy.

Analizuj dane – realizuj cele biznesowe

Analityka w Internecie wymaga sięgnięcia po odpowiednie narzędzia, dzięki którym zdobędziemy potrzebne nam dane i oszacujemy interesujące nas wartości, ale bez zaśmiecania wyników pomiarami zbędnymi. Należy mieć świadomość, że część narzędzi jest uniwersalna i łatwa do zastosowania w przypadku każdego rodzaju działalności w Internecie, a inne przeznaczone są do precyzyjnych pomiarów konkretnych wartości.

Najpopularniejszym narzędziem stosowanym w analityce stron internetowych jest Google Analytics, dzięki któremu możemy zdobyć sporo informacji o własnej witrynie, m.in. o tym kto, kiedy i po co ją odwiedza, poznać współczynnik konwersji i zrozumieć reguły ruchu sieciowego. Ogromną zaletą tego narzędzia jest fakt, iż jest ono darmowe.

Ponadto Google Analytics jest zintegrowane z AdWords, co znacząco ułatwia osobom zajmującym się marketingiem internetowym sprawne monitorowanie ruchu sieciowego oraz dokonywanie pogłębionych analiz danych.

Weryfikacja zebranych danych

Zebrane dane należy zweryfikować, a następnie można je dowolnie wykorzystywać do realizowania kampanii marketingowych. Pomocna jest również segmentacja rynku, którą można przeprowadzić dzięki rzetelnie przeanalizowanym danym.

Chcąc osiągnąć sukces w Internecie nie możemy sobie pozwolić na bazowanie na raz zebranych danych! Internet to środowisko dynamiczne, a co za tym idzie – dane muszą być zbierane i analizowane systematycznie. Do mierzenia efektów kampanii marketingowych stosuje się KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. Właściwie wykorzystane dane przyczynią się do szybkiego wzrostu rentowności (ROI).

Potrzebujesz pomocy w analizie danych Twojej strony? Wejdź na stronę https://octamedia.pl/analityka-internetowa/.


(Przeczytano 161 razy, 1 wyświetleń dzisiaj)
Wojciech Wesołowski
Marketing internetowy to moja pasja. Udało mi się przemienić pasję na zawód. I od paru lat eMarketingiem zajmuję się pełno-etatowo. Prowadzę kilka projektów : Podcast eMarketing przy Kawie, Blog WojciechWesolowski.pl , Aplikację TopNetWork.pl. Jestem założycielem kilku grup marketingowych gdzie w praktyce dzielę się swoją wiedzą .