Jesienne smutki i jak sobie z nimi radzić?

Jeśli zaatakowały Cię Jesienne smutki i związana z nimi nostalgia, nie chowaj się, nie milcz tylko… przeczytaj i zastosuj poniższe porady:


.
Jesienne smutki a światło
.

Mózg ludzki potrzebuje naturalnego światła.

Wiosną i latem masz zdecydowanie więcej energii a co za tym idzie chęci do życia.

Wniosek – postaraj się aby Twoje otoczenie było jasne, oświetlone.

Przebywanie w ciemnych pomieszczeniach sprowadzi do ciebie gości – jesienne smutki.

Doświetl swój dom, pokój – to pierwszy krok do pozbycia się niechcianych gości.

 

Jesienne smutki a zapach

Jesienne wiatry i pluchy nie przynoszą zapachów bzu, jaśminu, róż lilii czy innych miłych naszemu powonieniu.

Przeciwnie szarość dnia – brzydko pachnie.

Trzeba zadbać o dostarczenie do naszego otoczenia zapachów które przegonią smutek, wyrywają z apatii, oddalają lęki i depresyjny nastrój.

Doskonale radzą sobie zapachy: mięty, mandarynki, pomarańczy, cytryny.

Możemy kupić gotowe olejki eteryczne, ale warto wykorzystać skórki pomarańczy, cytryn, herbatkę miętową itp.
.

Jesienne smutki a kolor
.

Za oknem szaro – buro, Ty również nosisz szare ubrania, w Twojej duszy jest szaro co nazywasz jesiennymi smutkami.

Warto sprowadzić do domu kolory, aby w blasku światła, przy miłym zapachu nie wpuściły niechcianych gości (jesiennych smutków).

Jest nawet taka metoda leczenia – koloroterapia, która pokazuje, jak kolory wpływają na nasz organizm a co za tym idzie samopoczucie.

Przytoczę tutaj kilka podstawowych kolorów:

  • Biały poprawia samopoczucie,przynosi spokój.
  • Czarny zupełnie niewskazany przy stanach melancholyjnych i depresyjnych.
  • Czerwony pobudza, podwyższa ciśnienie. Dobry na melancholię.
  • Fioletowy uznany za mistyczny. Pozytywnie działa na układ nerwowy.
  • Niebieski chłodzi niczym woda. Wycisza zwiększa inwencję.
  • Pomarańczowy pobudza do działania.
  • Różowy wzbudza optymizm, uspakaja emocje.
  • Zielony relaksuje, daje nadzieję.
  • Żółty- złotyożywia umysł, ułatwia zapamiętywanie, dostarcza energii.

Dobre światło, zapach, kolory. Czy zmysł smaku też może pomóc w walce ze smutkiem?

 

Jesienne smutki a odżywianie

Oczywiście większość kieruje myśli w kierunku słodyczy.

Ja proponuję inne rozwiązanie.

Doskonale tutaj sprawdzą się produkty o „dobrym” zapachu i „dobrym” kolorze.

Nieocenione będą wszystkie cytrusowe. Do domu wniesiemy zapach i pożądany kolor.

Żółte banany to również produkt, który przegoni jesienne smutki, a to za sprawą tryptofanu. Oooo jak orzechy.

Zawierają kwas lanolinowy, selen, magnez, potas, fosfor.

Bogate w te składniki wzmocnią układ odpornościowy i zdolność koncentracji oraz zlikwidują apatię.

Pestki dyni, słonecznika, świeże i suszone owoce to też dobry zamiennik słodyczy.

Jeszcze coś do picia.

Zdecydowanie nie polecam rozweselających napojów.

Polecam natomiast herbatki z dodatkiem imbiru, goździków, cynamonu, kardamonu, miodu i cytryny.

Oczywiście woda. Woda niezbędna do pracy mózgu, serca, i wszystkich narządów i układów. Dlatego potrzeba jej tak dużo – 2l w codziennej diecie

 

Jesienne smutki a aktywność fizyczna
spacerAktywność fizyczna to podstawa naszego zdrowia niezależnie od wieku, pory roku.

Jestem zwolenniczką wszelkich form aktywności fizycznej od najzywklejszego spaceru, poprzez gimnastykę aż po pływanie i bieganie.

Jeśli chcesz więcej wiedzieć o wpływie i korzyściach aktywności fizycznej na Twój organizm kliknij tutaj

Jeśli zastosowałeś powyższe rady i dalej masz problem z jesiennymi smutkami odezwij się do mnie.

Znajdę rozwiązanie.

.

.

Lucyna Jankowska

Latest posts by Lucyna Jankowska (see all)